Overzicht blog

Beter burgerschap met de BurgerschapLabs

Beter burgerschap met de BurgerschapLabs

Door:Sara van Kesteren | Gepubliceerd op 29 maart 2019 | Aantal reacties: 0

In Nederland is in 2006 de wet op burgerschapsonderwijs ingevoerd voor primair, secundair en middelbaar beroepsonderwijs. Toch worstelen scholen nog steeds met de inhoud en vorm van burgerschapsonderwijs in hun curricula.
Aanpak laaggeletterdheid: wat zijn de kansen?

Aanpak laaggeletterdheid: wat zijn de kansen?

Door:Annemarie Groot | Gepubliceerd op 19 maart 2019 | Aantal reacties: 0

Hoe we samen de doelstellingen uit de Kamerbrief Laaggeletterdheid kunnen realiseren. Huub Dekkers, Annemarie Groot en Frederike Bos
De snelheid van technologische ontwikkelingen; feit of fictie?

De snelheid van technologische ontwikkelingen; feit of fictie?

Door:Huub Dekkers | Gepubliceerd op 18 maart 2019 | Aantal reacties: 0

In het FD van 14 februari 2019 vragen Hella Hueck en Robert Went zich af of de snelheid van technologische veranderingen de laatste jaren echt zo veel groter is dan bij eerdere industriële revoluties, zoals zoveel publicaties recent suggereren.
Globalisering en de regio – Hoe het onderwijs de zorgen bij de CEO kan wegnemen

Globalisering en de regio – Hoe het onderwijs de zorgen bij de CEO kan wegnemen

Door:Eline van der Net | Gepubliceerd op 5 maart 2019 | Aantal reacties: 0

Er is grote zorg bij werkgevers over hoe zij in de toekomst nog aan de juiste mensen kunnen komen. Nu al is er een groot tekort in bepaalde sectoren. Denk aan de techniek, de zorg en het onderwijs. Deze tekorten nemen, wanneer er niets gebeurt, alleen maar toe.
Leerbehoeften en technologie; op naar het ‘Netflix-model’?

Leerbehoeften en technologie; op naar het ‘Netflix-model’?

Door:Huub Dekkers | Gepubliceerd op 22 februari 2019 | Aantal reacties: 1

Wat betekent het om flexibel onderwijs te organiseren waarbij de student klant en tegelijkertijd ook partner is? Als klant verwacht hij service en persoonlijke dienstverlening. Als partner ontwerpt de student samen met de opleider een persoonlijke leerroute op basis van zijn wensen en (leer)behoeftes.
Nederlands beroepsonderwijs als het onderwijs van de toekomst?

Nederlands beroepsonderwijs als het onderwijs van de toekomst?

Door:Huub Dekkers | Gepubliceerd op 8 februari 2019 | Aantal reacties: 0

Op het World Economic Forum in Davos, eind januari, waren de experts het er over eens: we leiden op dit moment studenten verkeerd op. Met onderwijssystemen die de laatste honderd jaar nauwelijks veranderd zijn. Wat werkt dan wel?
De sleutelrol van HR in de professionalisering van docenten

De sleutelrol van HR in de professionalisering van docenten

Door:Huub Dekkers | Gepubliceerd op 18 januari 2019 | Aantal reacties: 2

Een reactie op de kamerbrief van 16 januari: “Aan de leraar”
De waarde van internationalisering voor het mbo

De waarde van internationalisering voor het mbo

Door:Gonnie van der Eerden | Gepubliceerd op 12 januari 2019 | Aantal reacties: 0

In gesprek met 23 vooruitstrevende bestuurders van mbo-instellingen die internationalisering hoog op de agenda hebben staan en het thema nauw hebben verbonden met hun beleid.
Duurzame inzetbaarheid op de arbeidsmarkt van morgen

Duurzame inzetbaarheid op de arbeidsmarkt van morgen

Door:Huub Dekkers | Gepubliceerd op 26 november 2018 | Aantal reacties: 0

In diverse recent verschenen rapporten wordt gesproken over de verantwoordelijkheid die we samen, als maatschappij, moeten nemen om mensen te beschermen tegen en/of klaar te maken voor de nieuwe arbeidsmarkt.
Zoeken

Socialize met CINOP